دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر علوم در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با هدف توسعه آمار اشتغال

برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با هدف توسعه آمار اشتغال
وزیر علوم گفت: آموزش عالی یک جورچین است و هر کدام از دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد، دولتی و صنعتی تکه‌هایی از آن هستند؛ بنابراین دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی، آزاد، جامع و ... را جدا از یکدیگر نمی‌بینیم و تمام آن‌ها جزو آموزش عالی هستند.
کد خبر : 854901

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره اقدامات اجرایی وزارت علوم برای اشتغال دانشجویان گفت: موضوع اشتغال عزم فرابخشی می‌طلبد. 

وی افزود: وظیفه آموختن و آموزاندن در جهت افزایش میزان کارآمدگی و اشتغالزایی دانشجویان را بر عهده داریم. 

زلفی گل تصریح کرد: از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد جهت ارتقای وضعیت اشتغال دانشجویان استفاده می‌کنیم. 

وزیر علوم ادامه داد: برنامه‌هایی تحت عنوان تور فناوری، دستیار فناوری، امریه فناوری، پسادکتری فناوری، مدرسه اشتغال و ... را در وزارت علوم در دست اجرا داریم و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا مهارت آموزی دانشجویان بالا رود و آمادگی آن‌ها برای جذب در بازار کار افزایش یابد. 

زلفی گل اظهار کرد: وزارت علوم در نظر دارد تا برای دانش آموختگان دانشگاهی دوره‌های مهارتی و هدایت شغلی را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و سایرنهاد‌های مرتبط برگزار کند، همچنین برای شاغلان هم در صورت نیاز در راستای توسعه بازآموزی و روزآمدسازی دانششان دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند. 

دانشگاه آزاد بخش قابل توجهی از آموزش عالی است

وزیر علوم ادامه داد: آموزش عالی یک جورچین است و هر کدام از دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد، دولتی و صنعتی تکه‌هایی از آن هستند؛ بنابراین دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی، آزاد، جامع و ... را جدا از یکدیگر نمی‌بینیم و تمام آن‌ها جزو آموزش عالی هستند و هر برنامه‌ای باشد سعی می‌کنیم هماهنگی و هم افزایی لازم را داشته باشیم و دانشگاه آزاد بخش قابل توجهی از آموزش عالی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب